wtorek, 19 maja 2009

Jak wyciąć jednolite tło z obrazka?

Heyka!!

Pisze do was znowu rano, gdyż po południu nie będę mogła. pewnie wszyscy w szkole, ja nie , heh. no to to jest część odpowiedzi na pytanie labiaczki. Labiaczko, chyba zrozumiałam, o co ci chodzi, ale nie jestem pewna. zobacz na kliku obrazek, czy o to ci chodzi. >klik< i coś jeszce dla was, a w szczególności dla Tamaki: mam tu dla was obiecaną pandę "szklaną" tyle że w wersji dla Gimpa, więc można zobaczyć jak ją robiłam >klik<

to średnio-łatwa instrukcja, ale zaliczam ją do łatwych, a niżeli do średnich.sorki że używam słowa "niżeli" ale jakoś tak mi sie do głowy wbił i mi się bardzo podoba. ta instrta baardzo się moze przydać szczególnie do portretów. potem dam instrukcję na portret. teraz narazie dam dokładnie dużo obrazków, abyście zrozumieli. ok nie gadam, bo pewnie nudzi was to, więc biorę się za instrę.

1. Włączamy Gimp
2. otwieramy zapisany obrazek, z którego chcemy wyciąć tło (Plik>Otwórz)
3. klikamy na klawiaturze Ctrl+L
4. wy oknie Warstwy naklikujemy na obrazek prawym przyciskiem myszy>Dodaj kanał alfa

5. W przyborniku zaznaczamy "różdżkę"

6. Klikamy lewym przyciskiem myszy na tle, które chcemy usunąć i przesuwamy w prawo myszkę (przyciśnięty lewt przycisk) aż kontury dojdą do okoła tej rzeczy. zobacz jak to działa:

7. puszczamy lewy przycisk myszy 8. klikamy prawy przycisk myszy>wytnij
9. klikamy na klawiaturze Shift+Ctrl+A
10. jeśli coś nam nie odpowiada możemy to wytrzeć gumką

11. zapisujemy obrazek jako .png
12. Gotowe!! (dodałam jeszcze rozmycie pod spodem)


chyba nie było trudne. jak raz zrobicie to powinno ładnie wyjść. Następna notka będzie o łączeniu jednego obrazka z drugim może jeszcze dziś. Czekam na wasze pytania.

paa!

5 komentarzy:

  1. super blog naprawdę i cieszę się że odwiedziłaś i mój

    OdpowiedzUsuń
  2. Gimpko droga,czy mogłabyś pokazac jak się obrabia pandę w gimpie?nie prosze o wiele. A tego cienia to chyba nie mogę zrobic....jak mi wyjdzie ta kratka to co mam zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie pokaż jak obrobić obrazek. Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak obrobić jakiś obrazek a później go dostosować do tła???????

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieki ,wałsnie oto mi chodziło! :)))

    OdpowiedzUsuń